pohja

keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Prahassa ollaan

oi kuinka mä toivon että voisin laittaa jo nyt kuvia! mutta tsekin internetti on asiasta erimieltä. saa nähä saanko laittaa tätä postaustakaan.
kun saavuttiin tänne meinasin jo pelätä pahinta. pitkän bussimatkan jälkeen saavuttiin hotelliin, joka ei sitten ollutkaan se meidän hotelli, vaan hotellin konttori. sieltä meidät sitten lähetettiin joen toiselle puolelle. kuvitelkaa pahin hotellipainajaisenne! semmonen on tämän hotellin eteinen ja raput. pitääpä laskea montako askelmaa ennenku ollaan huoneessa :D mutta huone on US-KO-MA-TON!!! kuuden hengen loft asunto. että kyllä nuo miljoona kapeaa porrasaskelmaa sietää kävellä :) portaikossa on muuten myös linnunpesä :)

Kuten kaikki jotka ovat kuulleet prahasta tietää että arkitehtuuri on ihan omaa sarjaansa täällä ja sitä se onkin! lähes jokainen talo on taideteos, ja lähes jokaisen talon seinällä ja katolla on patsas tai muuta koukeroo. myyräfaneille tää vois olla joku pyhiinvaelluspaikka, myyriä ja myyrän kavereita on joka nurkassa.

mut mitäs me ollaan tehty? ei oikeen mitää erikoista, mä oon kulkenu täällä silmät täysin auki, typerästi hymyillen, yrittäny kattoo ja nähä kaiken! katutaiteilijat tanssii ja laulaa ja joka nurkan kohalla soi eri musiikki. mä nautin! ja nään että sligi nauttii mun kanssa, mitä se harvemmin tekee, kun meitä kiinnostaa niin eri asiat, eikä sligi osaa aina "nähä" taidetta. se on niitä perusmiehiä, joille taide on niitä maisematauluja josta näkee selvästi mitä mikin on. mut ehkä se tästä :)

mutta kyllä se kauneutta osaa arvostaa :) eilenki osti niin ihanan kukkaispitsimekon mulle ja mä haluan niin näyttää sen teille!
muodista puheenollen. täällä on ihan hirveesti sama muoti kuin blogimaailmassa! kauheesti toppeja,tunikoita ja mekkoja on tehty retrohtavista paloista, tilkkulaukkuja, röyhelöisiä lastenvaatteita....*huokaus* ja kaikki ihanat emalijutut! <3

***
english transaltion comming soon...

Ei kommentteja: