pohja

lauantai 20. elokuuta 2011

Juthbackan markkinat

mitä tapahtuu kun Carovarium lähetetään kirpparille jossa on noin 800 myyjää? no ainakin joku köyhtyy ja se en oo minä :D


Purkkeja minä sieltä tänävuonna lähdin hakemaan, ja vaikka alussa tuntui toivottomalta, lopulta löysin mitä etsinkin. ensin löytyi tuo riihimäen purkki vitosella. yks myyjä sanoi että tuo et siinä on kansi tekee noista purkeista niin tyyriitä, kansi on melkeen yhtä kuin 15€ ja se myyjä ei ollu ainoo joka siitä oli kuullu. tuon kokoset makso monessa kohtaa jopa 35€.
toinen iloinen löytö oli tuo marimekon sininen purkki. vitosella sekin. mulla on ennestään yks marimekon, yks aarikan ja yks noname mutta punaisena.
sitten viimeisellä rivillä jossa käveltiin löyty iso kasa purkkeja, jotka ei enää käyttöesineiks kelpaa kun ne on niin ruosteessa. sieltä tarttui mukaan nuo muut purkit. paitsi tämä
Tämä purkki huusi mua jo kaukaa. 2€! mitähän ihanaa tuonne laittaisi?

noissa ensimmäisissa kuvissa etualalla on aikaisempi löytö ihan toisesta paikkaa. kaks tuollaista laatikkoa täynnä kankaanvärjäysainetta menneiltä vuosilta. osaa on pakko kokeilla, osa jää ihan vaan koristeeks. kakseuroo koko satsista. noitahan mä ostin jo jaakonpäiviltä euron tsipale.

***
What happens if you place me at a yardsale with 800 sellers? well this... someone comes home with a bag full of metalcans and glassjars. oh and a box full of old fabric colours.

2 kommenttia:

Artesanity kirjoitti...

Ei Marimekko, marianne.

Mun värit jäi äitille keittiön pöydälle );

Carovarium kirjoitti...

eiku kuulemma oikeesti marimekko :) se noname on mariannekarkkipurkki, mummovainaan vanha.

sun kuivatut marjatki jäi. ja se pyörintähärveli unohtu viiä iskälle. sano jaanille että sä viet sen ettei se heitä sitä roskiin.